Tuesday, April 14, 2009

HaBiS PaNTaNG MuLa KeJe....

pejam celik pejam celik dah 2 bulan masa berlalu... jumaat nie dah start keje... malas nye... TOLONG!!!!!! huhuhu.... cian baby sara nak kena tinggal ngan ibu... sara dok ngan nenek baik2 tau... jgn nakal2... dengar cakap nenek... petang ibu balik...

alhamdulillah tempoh berpantang dah abis... segalanya telah aku lalui dengan penuh dugaan n cabaran... thanks a lot 2 my hubby yg banyak membantu aku dari dulu, kini dan selamanya... jasa dan pengorbananmu hanya ALLAH yg dapat membalasnya... ayang sayang abang selamanya... mmuahhhh....

PaNTaNG...
pantang nie b'beza2... cara jawa lain, cara klate lain... so, kena ikut dua2 la... dok selangor kena pantang cara jawa... balik klate kena pantang cara demo...org jawa nie pantang macam2... satunya cara tdo... kena tdo dengan bantal yg tinggi, kaki kena luruskan... tersiksa ooo.... rasa cam pedih dah punggung nie... hehehe... makan plak tempe, tahu, sayur bening, kicap n bilis goreng... hari2 kena makan jamu... pakai pilis n bengkung... kat klate plak makan n tdo x kisah sgt... tdo ngan satu bantal pun xpe... makan semua boleh, tp rasa sikit2 jer... jgn lebih2... tapi ikan haruan menu wajib... huhuhu... mandi plak kena mandi ngang air rebusan daun2 antaranya daun pandan, serai wangi, jambu batu, jeringai n yg lain aku x pasti... thanks buat mak n ma yg menjaga aku dengan baik...

KeJe...
x dapat ku bayangkan keadaan meja aku jumaat nie... masih kosong ke tray aku cam yg aku tinggalkan sebelum cuti hari tue atau telah menimbun dgn keje2 yg perlu aku semak??? huhuhu... segala-galanya akan terjawab jumaat nanti... semoga segala anggota badan ku bersedia dgn kemungkinan yg akan terjadi.... cayok2.... keje itu amanah... xde keje xde gaji... hehehe...

No comments: